Cara Lebih Murah & Mudah Untuk Pos (Courier) Barang

Satu pilihan yang lebih murah dan mudah untuk anda pos barang adalah menggunakan perkhidmatan Delyva.
Pos Murah Delyva

Kenapa anda perlu guna Delyva?


1. Tak perlu lagi tulis tangan kat borang courier (consignment note). Bab nie paling leceh dan penat. Dengan Delyva, anda hanya perlu taip secara online kat web, print dan tampal consignment note kat barang.


2. Jimat. Memang harga postage lagi jimat. Harga postage mengikut berat dan lokasi. Kat dalam web nanti anda boleh masukkan info penghantar dan penerima, akan keluar harga postage ikut senarai courier yang ada.


3. Tak perlu beratur panjang. Anda boleh dropoff barang kat mana-mana courier pilihan anda atau boleh suruh mereka datang collect kat tempat anda.


4. Anda boleh pilih nak guna courier yang anda suka. Ada PosLaju, DHL, AsiaXpress, Aramex, Nationwide Express dan beberapa lagi yang lain. Pilih je courier mana nak guna untuk pos barang.

Pos Murah Delyva

5. Tak perlu ada kontrak. Nak pos satu (1) barang pun boleh. Bila-bila masa dan di mana saja di dalam Malaysia boleh guna pekhidmatan Delyva nie.


6. Sesiapa saja boleh daftar dan guna perkhidmatan Delyva nie. Nak pos barang lebih senang dan murah.


Macamana nak guna Delyva?


1) Mula-mula daftar percuma je kat sini

2) Lepas tu anda perlu topup akuan anda. Boleh pilih nak masukkan RM10, RM20, RM50, RM100 dan banyak lagi pakej yang ada.Kadar postage mengikut pakej topup yang anda pilih. Nak topup akaun RM10 pun boleh.

Pos Laju Murah Delyva

(kadar caj pos yang lebih murah akan di kemaskini dari masa ke semasa)


Contoh: Katakan anda pilih pakej RM100, anda akan dapat kadar istimewa untuk pos laju RM5.90 bagi berat sehingga 2kg. Untuk pakej RM1,000 anda akan dapat pos laju RM5.70 untuk berat sehingga 2kg.


3) Untuk pos barang, anda masukkan maklumat penghantar, penerima dan pilih courier mana yang anda hendak guna. Setiap kali pengeposan dibuat, bayaran akan ditolak dari baki akaun anda. 

Pos Murah Delyva
Pos Murah Delyva

4) Cetak consignment note dan tampal dekat barang anda.

Contoh. Kalau anda pilih courier pos laju, consignment note pos laju akan keluar untuk di cetak dan barang perlu dropoff kat kaunter pos laju atau anda boleh pilih untuk mereka datang pickup di tempat anda.

Consignment Note Delyva


Senang je kan.

Jadi tunggu apa lagi... Daftar PERCUMA je kat sini


Apa yang anda perlu ada?

  1. Computer/laptop.
  2. Printer, kertas saiz A4.
  3. Glue Pocket Pouch (Size A5). Yang ini tidak wajib ada tapi ianya memudahkan anda untuk tampal consignment note pada bungkusan.


Tips: Kalau anda pilih guna courier pos laju, pastikan anda isi borang pink (PL9) masa nak dropoff kat kaunter pos laju. Kalau nak pos 10 barang pun guna 1 borang pink saja.

Pos Laju Borang Pink (PL9)


Masukkan no akaun delyva (boleh lihat dekat consignment note), nama dan alamat anda, jumlah benda (barang). Itu je dah cukup. 

*** Ada tempat pos laju tertentu sudah tidak guna lagi borang pink. Jadi...drop off saja parcel anda tu.